Driftstörning Åsen 2018-04-11

För närvarande är det driftstörning uppe på åsen, alla kunder som kör via kabelnätet är drabbade.
Tekniker är på plats och felsöker.

Driftstörning 2018-02-22 – Åtgärdat kl. 12.30

Just nu så har vi en driftstörning som påverkar kunder i Åsen området.

Vi har en tekniker som håller på och åtgärdar problemet.

Vi hoppas på en snabb lösning.

Förändringar Viasatutbud.

2018-02-21

Kanaler 5, 9 och 11 börjar sändas i MPEG4.
Se information längre ned gällande att kunna se innehåll som sänds i MPEG4.

2018-03-01

Kanalpaketet Viasat Dokumentär upphör och övergår då till kanalpaketet Viasat Dokumentär HD.
Nytt pris för befintliga kunder som läggs om till Viasat Dokumentär HD blir 59kr/mån. Ordinarie kostnad för Viasat Dokumentär HD är 79kr/mån.

2018-04-03

Följande kanaler tas bort, men kommer fortfarande finnas tillgängliga i HD-format för de som abonnerar på respektive kanaler och kanalpaket.

SVT1 Stockholm/ABC
SVT2 Stockholm/ABC
TV3
TV6
Viasat Film Action
Viasat Film Hits
Viasat Film Premiere
Viasat Series
Viasat Fotboll
Viasat Hockey
Viasat Motor
Viasat Sport
Viasat Explore
Viasat History
Viasat Nature
Viasat Golf

Någon gång mellan 2018-03-15 och 2018-04-17

Viasat ändrar sändningen på följande kanaler till MPEG4 (HD).

TV8
TV10
TV12
TV4
TV4 Fakta
TV4 Film
TV4 Guld
Viasat Film Family
BBC World News
CNN
MTV
Nat Geo Wild
Sjuan
SVT Barnkanalen / SVT24
SVT Kunskapskanalen

För att kunna se HD med en CA-modul så behöver man en TV med MPEG4 och CI+ stöd. För att kunna se MPEG4 kanaler (ej HD/CI+) så räcker det om TVn har stöd för MPEG4. MPEG4 är standard sedan många år tillbaka när TV-apparater började säljas som HD-Ready.
Vi har sedan start sålt digitalboxar (HD-boxar), så kunder som köpt utrustning från oss kommer kunna se kanalerna som sänds i MPEG4.
Har man köpt en digitalbox (ej HD) från annat håll kommer ovan kanaler inte fungera.
Kunder som får problem på grund av MPEG4 behöver antingen skaffa en digitalbox från oss eller byta TV om ni ska använda en CA-modul.
Detta är dessvärre förändringar vi inte kan påverka.

I samband med ovan förändring av sändning till MPEG4 kan kanalplatser komma att förändras eller försvinna helt, så vid eventuella problem kan man behöva göra en ny kanalsökning för att hitta kanalerna igen.

/Kundtjänsten